الکتروموتور چیست ؟ انواع الکتروموتور و تفاوت های آن :

دوشنبه 4 تير 1397
16:02
هامریار

الکتروموتور چیست ؟ انواع الکتروموتور و تفاوت های آن :

الکتروموتور چیست ؟

الکتروموتور از مهم ترین ابزار آلات صنعتی است که در جهت تولید انرژی مکانیکی به وسیله برق عمل می کند. دسته بندی الکتروموتور به الکتروموتور تک فاز و الکتروموتور سه فاز را می توان یکی از مهم ترین دسته بندی ها نام برد.

انواع الکتروموتور :

الکتروموتور ها که در دنیای صنعتی امروز نقش به سزا و تعیین کننده ای دارد به دو دسته AC و DC تقسیم می شوند.

الکتروموتور DC که از جریان برق مستقیم برای کارکرد خود استفاده می کند به سه دسته شانت ، سری و کامپوند دسته بندی می شود. که دسته ی اول دارای قدرت بالا ، دسته ی دوم دارای قدرت و گشتاور کم و دسته ی سوم دارای هر دو ویژگی می باشد.

الکتروموتور AC که از جریان متناوب جهت کارکرد خود بهره می گیرد دسته ی دیگری از الکتروموتور می باشد.

تفاوت بین الکتروموتور AC و الکتروموتور DC چیست؟

الکتروموتور AC و DC تفاوت های بسیاری در ساختار و نحوه کارکرد و کاربری دارند.

همانطور که در توضیح انواع الکتروموتور مطرح شد از تفاوت های اصلی الکتروموتور AC و الکتروموتور DC می توان به نوع جریان مصرفی آن ها که مستقیم و متناوب است اشاره کرد.

از دیگر تفاوت های این دو نوع از الکتروموتور می توان دسترسی آسان به تعمیر و نگه داری آن ها اشاره کرد. الکتروموتور AC دارای تعمیر و نگه داری ساده و آسان تری نسبت به الکتروموتور DC می باشد و در نتیجه دارای طول عمر و مقاومت بیشتری می باشد.

الکتروموتور AC برخلاف الکتروموتور DC که تنها به صورت تک فاز در دسترس است به هر دو صورت تک فاز و سه فاز موجود می باشد.

الکتروموتور AC عموما در کاربری های مداوم مورد استفاده قرار می گیرد و الکتروموتور DC معمولا در کاربری هایی که به دور بالای الکتروموتور نیاز است استفاده می شود.

همچنین این دو نوع از الکتروموتور از لحاظ ساختار و طراحی و نحوه ی کارکرد تفاوت های اساسی و بسیاری با یکدیگر دارند.

شرکت ها و کمپانی های بزرگ به تولید الکتروموتورهای AC و DC مشغول هستند. از جمله الکتروموتور های رایج و موجود در بازار کشور الکتروموتور ABB ، الکتروموتور زیمنس (Siemens) ، الکتروموتور (Vemat) ، الکتروموتور موتوژن تبریز و الکتروموتور چینی می باشد که در دسترس مشتریان می باشد.

جهت دریافت قیمت الکتروموتور و کاتالوگ الکتروموتور با واحد فروش شرکت هامریار 33532199-021 33532192-021 تماس حاصل فرمایید.


[ بازدید : 54 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
شرکت هامریار ارائه دهنده انواع تجهیزات و اتوماسیون صنعتی و نماینده رسمی برند هامریار جهت دریافت اطلاعات و مشاهده لیست قیمت و کاتالوگ محصولات به سایت هامریار به آدرس http://hameryar.com/ مراجعه نمایید و یا با واحد فروش شرکت هامریار 33532199-021 و 33532192-021 تماس حاصل فرمایید.
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ شرکت هامریار ارائه دهنده انواع تجهیزات صنعتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]